Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Práce ženy

Wow! Řekla jsem si ráno po přečtení magazínu z pondělních novin. Tak prý vznikl nový portál, který by mohl pomoci ženám hledat práci, a to i na zkrácený úvazek. Tak rychle, rychle! Nastartovat komp a hledat. Hledat!

Hledat je správné slovo. Protože ať jsem hledala jak jsem chtěla, tak nějakou nabídku - jakoukoliv! - pro Zlínský kraj jsem tu nenašla. No, nějak jsem se nepodivila, vždyť to tu mám prolezené a prozkoumané, tak vím, že se zkrácenými úvazky se tu ještě pytel neroztrhl a hned tak ani neroztrhne. Ovšem zklamaná jsem trochu byla, vždyť naděje umírá poslední a tonoucí se stébla chytá, tak jsem chtěla věřit, že se přece jen našli schopní lidé a známá manažerka, která URČITĚ něco vymyslí a zkrácené úvazky někde vyštrachá. Vyštrachala jich 93.

93 pro celou republiku!!! A při bližším (i když ne detailním) prohlédnutí samé plné úvazky. Některé inzeráty pouze v angličtině.

To je výsměch? Nebo co toto má znamenat? Kde jsem se to krucinál ocitla? Já úplně chápu, a už jsem se nad tím mockrát zamýšlela, že zkrátka musíme být ještě trpěliví. Že naše Republika a naše ekonomika prostě ještě ke zkráceným úvazkům nedospěla. Ani Řím nebyl postavený za den, a vyspělejší světové trhy také musely projít nějakým procesem, aby mohly nabízet, v našich očích, nadstandartní podmínky pro ženy a muže, kteří chtějí nebo musí upřednostnit zkrácenou nebo flexibilní pracovní dobu. Je to pochopitelné a už před časem jsem dospěla k názoru jako pisatelka článku z pondělního magazínu - sama musím zaměstnavatele nutit, aby se nad možností zkráceného úvazku alespoň zamysleli, aby se jim to v hlavách uchytilo a aby tím pádem dozrávali. Dřív nebo později by se i oni začali víc ptát a pídit po možnostech u "těch nahoře", i stát by dozrál a pomáhal lépe a konkrétněji. Zjednodušením poplatků a byrokracie pro zaměstnavatele v prvé řadě.

Vím, že nabídek je prostě málo. Sama jsem ze zoufalství i zvědavosti absolvovala několik pohovorů a výběrových řízení určených primárně pro pozice v zaměstnání na plný úvazek. S tím, že buď hned na úvod nebo v průběhu řízení jsem se se zaměstnavatelem zkoušela dohodnout na zkrácení úvazku nebo nějakou formu flexibilní pracovní doby. Musím uznat, že nikdo mě hned neodmítl. Mohla jsem řízení dokončit a byla jsem úspěšná, takže alespoň jsem si mohla říct, že blbá úplně nejsem. Ale nikdo mě zatím nezaměstnal. Ne na zkrácený úvazek.

Neumdlévám, stále zkouším a otravuju. Ptám se, zasévám semínka, věřím, že se uchytí a pomůžu k rozšíření nabídky. Když ne hned a pro sebe, tak alespoň pro mé mladší nástupkyně a "kolegyně".

Ale chci se ještě vrátit ke zmiňovanému portálu PRACEZENY. Nelíbí se mi. Alespoň prozatím ne. Nechci jeho tvůrcům křivdit, a také chápu, že například nabídka zaměstnání je tu zejména z Prahy, kde je práce logicky nejvíc. Ovšem už méně srozumitelné pro mě je, proč se to tu hemží tolika anglickými a "světovými" názvy? Jsem poměrně vzdělaná ve dvou evropských jazycích, když pominu češtinu a slovenčinu, ale zásadně jsem proti nadužívání cizích výrazů, pro které má čeština srozumitelný ekvivalent. Upřednostňuji například ROZMANITOST před DIVERZITOU, sice už věřím v MANAGERA, ale GENDER AUDIT i MENTORING je mi stále cizí, zprzněné ZASÍLÁNÍ NEWSLETTERU už je úplný vrchol. A když se to nelíbí mě (a to většině výrazů rozumím), ptám se, pro koho je tedy tento portál určen? A proč vlastně vznikl, když jsem tu nenašla zatím žádnou nabídku práce, která by nebyla i na jiných internetových stránkách s inzeráty pracovních příležitostí? Ani žádné konkrétní rady, jen odkazy na registraci, odeslání konkrétního dotazu, a našla jsem zde například i úsměvný  "Tip pro ženy" jak si připravit domácí lázně..... Že by kočkopes?..... Pozitivně hodnotím pouze možnost zaslání dotazu odborníkovi z oblasti personalistiky, psychologie, účetnictví a práva.

Bohužel, snad jsem se jen špatně podívala anebo dokonale nerozuměla informacím na těchto stránkách, ale nic nového jsem se tam nedozvěděla, nezjistila. Jen jsem nabyla nepříjemného dojmu, že ani tento web - portál - internetová stránka (říkejme tomu jak chceme) není nic pro mě. Není to ani striktně odborné, ani srozumitelné, ani obsažné. Snaží se sice podat informace o různých seminářích, trhu práce, legislativě, ale to vše, uceleněji a aktuálně mohu najít v novinách, na internetu, portálech ministerstev a úřadů práce. O šíři inzerátů, jak jsem se zmiňovala výše, nemluvě.

Takže díky za naději, ale tahle, na portálu PRACEZENY, už mi umřela.

Autor: Barbora Tomšů | pondělí 18.3.2013 12:01 | karma článku: 12,00 | přečteno: 1030x
  • Další články autora

Barbora Tomšů

Enom tak

Tož, moji milí, dlúho zme si nepočetli (skoro)valašsky! Tož né že by Valaši až tolik čítávali, ale dyž si nemožeme povykládat z oko v oko, toš si to napišme a počtěme.

22.2.2013 v 11:00 | Karma: 8,79 | Přečteno: 389x | Diskuse| Zlín

Barbora Tomšů

Dejte dětem palačinky!

Koukám, že než jsem se rozhoupala toto palčivé téma palačinek zpracovat, už se o tom na idnes píše :o) Článek o americké učitelce, mamince dvou dětí, mě pobavil. Ta paní vymyslela vzorec na přípravu dokonalých palačinek! A co víc - zveřejnila to a teď je toho plný gurmánský svět!

21.2.2013 v 10:20 | Karma: 15,74 | Přečteno: 1069x | Diskuse| Hobby

Barbora Tomšů

Je to jak na houpačce

Politiku, ekonomiku ani sociální problémy v tomto článku nehledejte. Nenajdete. Každý toho máme dost, netřeba o tom psát, ani to neumím.

20.2.2013 v 10:50 | Karma: 7,10 | Přečteno: 306x | Diskuse| Ostatní

Barbora Tomšů

Jak optimista prozřel aneb Jak já bych si to chtěla užít!

Sama tento příspěvek považuji za poněkud nudnou a příliš osobní úvahu bez rozuzlení, ale asi se v tom najde i někdo z vás...

15.2.2013 v 10:50 | Karma: 7,83 | Přečteno: 567x | Diskuse| Osobní

Barbora Tomšů

O loďkách

Tedy o přátelství. PŘÁTELSTVÍ je loďka na vodě. Papírová.

25.7.2012 v 20:10 | Karma: 7,70 | Přečteno: 717x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Putinova časovaná bomba. Kadyrov umírá, rozjíždí se krvavý boj o trůny

17. května 2024  14:16

Premium Ramzan Kadyrov ještě dýchá, v Čečensku se však už začíná hledat jeho nástupce. Naznačují to i...

Alpský hotýlek centrem špionáže? Číňané měli výhled na základnu pro F-35

18. května 2024  14:02

Švýcarský hotel Rössli ve vesnici Unterbach se v posledních letech stal tématem hovorů členů...

Střelec na Fica přiznal vinu. Premiérův stav se lepší, převoz ještě není možný

18. května 2024  11:09,  aktualizováno  13:55

Slovenský premiér Robert Fico, kterého ve středu postřelil atentátník, je ve stabilizovaném, ale...

Sudetští Němci na sjezdu pochválili dialog s Čechy. Zahráli i českou hymnu

18. května 2024  12:35,  aktualizováno  13:51

V sobotu, na druhém dni sjezdu Sudetoněmeckého krajanského sdružení (SL), které zastupuje zájmy...

Soud poslal do vazby muže podezřelého z pobodání řidiče v Rokycanech

18. května 2024  13:30

Šestatřicetiletý muž, kterého policie obvinila z pokusu o vraždu za ozbrojený útok v Rokycanech,...

  • Počet článků 16
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1763x
Snažím se každým dnem růst, ale je uklidňující, že mám zatím oba rodiče, a tak jsem stále něčím dítětem.

Překročila jsem čtyřicítku, mám tři děti s jedním manželem, pracuji na půl úvazku absolutně mimo svůj původní obor a baví mě to.

Obdivuji Baťovce; skláním se před lidmi, kteří už našli svou cestu a jdou po ní aniž by omezovali své blízké; jsem moc ráda, že žiju v této zemi, ale také se ráda podívám za její hranice. Je to poučné a obohacující.