Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Enom tak

Tož, moji milí, dlúho zme si nepočetli (skoro)valašsky! Tož né že by Valaši až tolik čítávali, ale dyž si nemožeme povykládat z oko v oko, toš si to napišme a počtěme.

Také je u vás tolik sněhu? Tu to furt padá, trochu roztaje, zas napadne, furt dokolečka jak u blbých na dvorku... Ale já nejsu překvapená, nečučím, dyť sme to s tetků tak předpovídaly, podlevá mravenců a osí a jablek a tak. Že bude bílá a dlůhá zima. A takovů tu krátkodobů předpověď, jak říkajů odborníci, zvládnu s pomoců sýkorek a stehlíků, co jich máme plné krmítko. Dyž přiletíja a zobkajů, tož zamrzne. Dyž ich néni, oteplí sa. A dyž sú mraky, bude tma anebo nasněží. Já budu nas...., ale děcka přeščastné. Šak dobře aj tak, aspoň majů co venku dělat, enem tak nekysnů a třeba aj ten sněh kolevá chalupy odhrabů.

Já nevím, už su tak zblblá, že mysím sa z tej zimy začnu radovat. Nic iného mi nezbývá, jaro zatým nevidět. Dyž už nic, toš mi aspoň všeci začínajů pochlebovat, jak su dobrá, že sem to věděla už v říjnu, jaká bude zima. Houby věděla, na to nikdo nemá patent, ale tak nejak mi to vyšlo. Nejak sem si usmyslela, že sa začnu víc dívat kolem sebe a přemýšlat, jak moja babička. Tá si aj zapisovala do kalendářa, jak kerý týdeň bylo a dyž bylo nejaké nezvyklé počasí, poznačila si to také. Aj já už mám poznačené, že lóni sem eště v půlce ledna trhala na záhonku čerstvé petrželí. Tuto zimu to zmrzlo už zkraja prosinca. A poslední týdeň v srpnu 2011 byly štyriceti-stupňové horka, přitom o rok dřív bylo v tu dobu 10°C a topili sme v kamnoch... Su zvědavá, co si tam zapíšu letos, čím bude tento rok v počasí poťápaný.

Toš mi napište, jak je včil u vás a lesti sa vám to líbí a proč. A lesti ne, toš také sa svěřte. Nepomožu vám, ale snáď sa vám aspoň uleví.

Buďte zdraví a pozdravujte aj doma!

Autor: Barbora Tomšů | pátek 22.2.2013 11:00 | karma článku: 8,79 | přečteno: 389x
  • Další články autora

Barbora Tomšů

Práce ženy

Wow! Řekla jsem si ráno po přečtení magazínu z pondělních novin. Tak prý vznikl nový portál, který by mohl pomoci ženám hledat práci, a to i na zkrácený úvazek. Tak rychle, rychle! Nastartovat komp a hledat. Hledat!

18.3.2013 v 12:01 | Karma: 12,00 | Přečteno: 1030x | Diskuse| Ona

Barbora Tomšů

Dejte dětem palačinky!

Koukám, že než jsem se rozhoupala toto palčivé téma palačinek zpracovat, už se o tom na idnes píše :o) Článek o americké učitelce, mamince dvou dětí, mě pobavil. Ta paní vymyslela vzorec na přípravu dokonalých palačinek! A co víc - zveřejnila to a teď je toho plný gurmánský svět!

21.2.2013 v 10:20 | Karma: 15,74 | Přečteno: 1069x | Diskuse| Hobby

Barbora Tomšů

Je to jak na houpačce

Politiku, ekonomiku ani sociální problémy v tomto článku nehledejte. Nenajdete. Každý toho máme dost, netřeba o tom psát, ani to neumím.

20.2.2013 v 10:50 | Karma: 7,10 | Přečteno: 306x | Diskuse| Ostatní

Barbora Tomšů

Jak optimista prozřel aneb Jak já bych si to chtěla užít!

Sama tento příspěvek považuji za poněkud nudnou a příliš osobní úvahu bez rozuzlení, ale asi se v tom najde i někdo z vás...

15.2.2013 v 10:50 | Karma: 7,83 | Přečteno: 567x | Diskuse| Osobní

Barbora Tomšů

O loďkách

Tedy o přátelství. PŘÁTELSTVÍ je loďka na vodě. Papírová.

25.7.2012 v 20:10 | Karma: 7,70 | Přečteno: 717x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Langšádlová končí ve vládě. Méně podle šéfky TOP 09 myslela na prezentaci

25. dubna 2024  8:08,  aktualizováno  14:28

Helena Langšádlová z TOP 09 končí ve vládě Petra Fialy jako ministryně pro vědu a výzkum. Jméno...

Ministerstvo vyčlenilo vakcíny pro těhotné. Válek apeluje na přeočkování dětí

25. dubna 2024  11:30,  aktualizováno  14:24

V Česku stále rapidně přibývá případů černého kašle. „Registrujeme 956 nových případů,“ řekla...

Trumpova bulvární odysea. Jeho věrní z něj dělali nadsamce, soupeře likvidovali

25. dubna 2024  14:10

Premium Aktuální soud s Donaldem Trumpem, ve kterém se propírají i jeho opakované zálety, je unikátní...

  • Počet článků 16
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1763x
Snažím se každým dnem růst, ale je uklidňující, že mám zatím oba rodiče, a tak jsem stále něčím dítětem.

Překročila jsem čtyřicítku, mám tři děti s jedním manželem, pracuji na půl úvazku absolutně mimo svůj původní obor a baví mě to.

Obdivuji Baťovce; skláním se před lidmi, kteří už našli svou cestu a jdou po ní aniž by omezovali své blízké; jsem moc ráda, že žiju v této zemi, ale také se ráda podívám za její hranice. Je to poučné a obohacující.